DBVMT Training

Angajati si clienti din Generatia Y: 6 tendinte pe care e bine sa le cunosti

Li se spune generatia Y, sunt creativi, adaptabili, au intre 18 si 32 de ani si sunt targetati  tot mai mult de companii pentru a le deveni angajati sau clienti pe termen lung.

Ultimele studii la nivel global arata ca pana in 2025, 75% din forta de munca va fi formata de membrii din generatia Y. 15% din ei vor avea functii de conducere. Cu aceste tendinte la orizont, devine sa esential sa ii intelegem si sa identificam ce ii motiveaza pe angajatii si pe clientii de azi si din viitor.

 

Angajatii generatiei Y, inventivi si nesatornici la prima vedere, pot fi mai usor de pastrat, daca ii cunosti. Iata 4 tendinte de comportament, pe care le au la locul de munca:

 

1. Timpul petrecut la acelasi loc de munca este din ce in ce mai mic

Cu cat angajatii sunt mai tineri, cu atat tendinta de a pastra acelasi loc de munca, este mai mica. Astfel, conform unor studii despre comportamentul generatiei Y, durata timpului petrecut la acelasi loc de munca este de aproximativ 2 ani, cu tendinte de scadere spre 1 an.

In plus, exista o nevoie de mobilitate care vine in contradictie cu  tiparul „09.00-18.00 birou”, si ii face pe tineri sa solicite flexibilitatea spatiului si timpului de lucru.

2 .Isi construiesc mai multe optiuni de cariera

Comparativ cu generatia X (cei nascuti intre 1965 si 1980), pentru  care specializarea este mai importanta, generatia Y se remarca prin creativitate si tendinta generala de a cumula cat mai multe competente. Fara a se specializa neaparat intr-o directie, ,mizeaza pe adaptabilitate.

3. Invata foarte repede

Probabil cel mai mare avantaj al acestei generatii  este expertiza cu noile tehnologii. Invata repede orice e nou si sunt dornici sa descopere metode si instrumente care sa le usureze activitatea. La acestea se adauga creativitatea si curajul de a indrazni sa faca lucrurile diferit, ingredientul necesar pentru orice business care vrea sa evolueze.

 

generatia Y DBVMT

4. Au nevoie de feedback constant pentru dezvoltare

Probabil te-ai intrebat deja cum pastrezi oamenii, in astfel de conditii. Secretul consta in recunoasterea meritelor si feedback constant, 2 factori declansatori ai motivatiei pentru generatia Y. Ii poti face sa lucreze pentru tine pe termen lung daca  le oferi spatiu de invatare continua si posibilitateaa de avansare.

 

Investitia in dezvoltare profesionala, formare, discutii one to one si  evaluarea  sunt metodele sigure pentru a pastra tineri talentati  in echipa ta si a construi impreuna.

Privind de celalata baricada, clientul, pastreaza caracteristicile de mai sus. Este creativ, adaptabil si vrea sa vada asta si la compania  pe care o alege ca furnizor.  Trend-ul consumatorilor din generatia Y, extins chiar si la generatia X, presupune ca:

 

generatia Y DBVMT

1 . Sunt din ce in ce mai exigenti

Nativi digitali, nu au nicio retinere in a exprima pe retelele sociale nemultumirile fata de un produs sau serviciu. Se asteapta la explicatii si raspunsuri prompte.

2. Apreciaza actiunile de responsabilitate sociala

Clientii de azi apreciaza mai mult o companie cand trece dincolo de vanzarea propriilor servicii sau bunuri si se preocupa de mediul in care isi desfasoara activitatea.

 

Actiunile de responsabilitate sociala (CSR) pot presupune voluntariat, reciclare, sprijinirea sau initierea unor proiecte umanitare etc. Nu e nevoie sa schimbi lumea, dar poti sustine o bursa, planta copaci sau alerga pentru o cauza, si acest lucru sa faca o diferenta.

 

Un lucru pare sigur: la vremuri noi ai nevoie de METODE NOI. Investeste in generatia Y pentru ca sunt piloni importanti in evolutia business-ul tau. Recruteaza tineri cu viziune si curaj, si pastreaza-i pe termen lung alaturi de tine investind in dezvoltarea si formarea lor profesionala. Ei iti vor fi cei mai buni aliati pentru a aduce impreuna clienti pe termen lung.

1
Bună ziua!
Vă putem fi de folos?
Powered by